السقا يكشف عن مفاجــ.ـأة بشأن أزمتــ.ـه مع مها أحمد

حل الفنان أحمد السقا، كضيف في أولى حلقات برنامج “حبر سري” المعروض على قناة “القاهرة والناس”، وكشف العديد من التفاصيل عن حياتها الشخصية وعلاقته بزملائه في الوسط الفني، كما قام بالتعليق على أزمته الأخيرة مع الفنانة مها أحمد.

ورد السقا، خلال الحلقة، على أزمة خلافه السابقة مع الفنانة مها أحمد، قائلا: “أقسم بالله محصلش اني طلبت من والدتي ترد على مها أحمد، والدتي مربية مجدي كامل”.

وأضاف: “اللي ما بيني وبين مها أحمد ومجدي كامل أكبر من إنه يضيع عشان ذلة لسان من أي حد فينا”.

بداية الأزمة

وكانت الفنانة مها أحمد، قد أثارت جدلا واسعا بمنشور اعتبره البعض هجوما على أحمد السقا وأمير كرارة، إذ كتبت: “عوضي على الله دي الجملة اللي دايما بقولها لما اتصدم في أشخاص، الحكاية يا سادة نجمين عملوا مسلسل واتنجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل، واديتهم إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل، وهما راضيين رغم إن طول عمرهم مابيعملوش كده مع أي زميلة لهم أقربها أنا”.

وتابعت: “النجم الأولانى بيني وبينه عيش وملح وزمالة، رُشحت في مسلسل بطولته وكان بيقنعني بدور ولما وافقت بعتولي دور تاني معرفوش، دور متعملوش واحدة مبتدئة، المفروض إنه عارف قيمتي الفنية، وعارف إني إضافة له، اتهرب مني وموقفش جنبي وباعني، رغم إن الكل عارف إني زي أخته”.

وأضافت مها: “أما التاني كان في بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا أستاذة.. نزلت من نفسي وقلتله مش هنشتغل مع بعض؟ ما هي الحوجة مرة! رد وقالي الدور ينادي صاحبه.. طبعا محكلكوش قد إيه ندمت نفسي، وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب. وقلت (عوضي عليك يا رب).

استكملت: “تمر الأيام والاتنين يعلو ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد (على عينهم طبعا)، ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار، وطلعوا كمان مبيقروش اللى بيمثلوه، ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها، وهما (مخدماتية للأستاذة)”.

واختتمت: “يمهل ولا يهمل. ابدأوا من جديد يا أوفر تمثيل، ياللي مبتقروش يا كومبارس جنب النجمة.. نصيحة: بلاش تتشطروا على اللي كان بينكم وبينهم عيش وملح.. بلاش تتشطروا على أساتذتكوا. عوضنا على الله. يا رب متحوجنا لحد حتى ولو كان أقرب الناس لينا”.

عن admin

شاهد أيضاً

كواليس ليلة طلاق دينا الشربيني وخروجها «مطرودة» من منزل عمرو دياب

أثارت قصة انفصال الفنانة دينا الشربيني عن الهضبة عمرو دياب، جدل واسع وتساؤلات عدة بين …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.